fredag, april 21, 2006

janne? boklöv?

när man turnérat en del så brukar man vara pissigt trött på så kallade trekantsmackor som mackar runt om i vårt härliga land erbjuder. men jag lovar, de har aldrig smakat så bra som idag. vi blev bjudna på det efter mellandlandningen i köpenhamn. äntligen borjade man närma sig.

resan började dock inte så bra. jag hamnade nämligen bredvid ett medelålderspar som tyckte att de var lite finare och lite battre än alla oss andra. jag retade mig på dem redan från start och det höll i sig.
snubben kallade sin fru(?) för darling hela tiden vilket lät oerhört fånigt. de pratade också på ett sånt sätt att det kryper i kroppen på en. jag tror ni alla har en aning om vad jag menar. vidare så sa de så korkade saker och hade ett utlägg med varandra om hur forskräckligt det var att han bredvid dem (alltså jag) hade lagt sin ryggsäck över deras jackor i luckan ovanför sätet. vad skulle jag göra? det var bara att garva åt eländet.
när vi mellanlandade i köpenhamn så förstod jag att de skulle vilja att jag skulle byta plats då alla danskar försvann. allt för att de skulle slippa mig och även för att vi alla skulle få mer plats. jag hade podden i öronen ( ja ja, inte själva podden men lurarna) men hade den avstängd. jag hörde hur de diskuterade saken och blev upprörda för att jag inte flyttade på mig. behöver jag tillägga att jag njöt? tillslut reste de sig och bytte plats själva. de hamnade i mittengången och jag hoppade till donnans fönsterplats. ha ha ha...
jag fick onda ögat resten av resan men kunde inte bry mig mindre. de var ju svinäckliga.

kom hem till ett grått arlanda men redan efter ett par mil såg jag hur molnen hade skingrat sig. det blir säkert som jag lovade karin: att jag kommer med solen och våren. hoppas vi inte alla på det?

nåväl... det är svinskönt att vara hemma och snart ska jag klippa min egen binge. det ska bli grymt skönt.

he he he he heja janne boklöv. ho ho ho ho hoppas att jag vinner.
/don

4 kommentarer:

Blogger Robby sa...

välkommen hem!
tack för det fina vykortet =)

4:58 em  
Anonymous Anonym sa...

skrev ju fel, så här ska det ju vara...

ja ja ja jag heter janne boklöv.
ho ho ho ho hoppas att jag vinner.

idiot...

1:35 em  
Anonymous Anonym sa...

Very nice site! »

4:28 em  
Anonymous Anonym sa...

Excellent, love it! »

7:42 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida