onsdag, april 12, 2006

och sa blinkar man ut ur rondellen

igar efter jag skrivit min blog satt jag och gaggade lite med rydberg. in pa internethaket kommer en svensk familj som var lyriska efter dagens utflykt. de snackade med snubben som har stallet och var alldeles till sig. det visade sig att vi hade varit pa samma stalle som jag varit pa. de hade minsann fatt traffa snubben som agde hela byn. han hade gett dem en privat rundtur pa hans agor och efter det bjod han dem pa lunch. de var sa lyckliga. jag funderade pa om jag skulle krossa deras lycka men jag sket i det. de kan val fa leva i tron om att sa var fallet. jag hade namligen rakat ut for en likadan snubbe, pa samma stalle, som agde hela skiten, som tog oss med pa samma rundtur pch som efterat bjod oss pa en grym lunch. grejen var ju bara det att det inte var samma snubbe. de var sakert 15 st "agare" av byn som var i tjanst denna dag. ha ha ha... vilka darar. det var ju sa genomskinligt.

snubben som har det har internethaket ar ganska skon. han ar bara 17 ar och trevlig som fa. han ar inte helt bright dock. nar man kommer far man en lapp dar tiden man kom star nedskrivet pa. nar man ska ga tittar han pa klockan i sakert 30 sekunder och sager sedan... two hours eller hur lange man nu varit dar. igar tog han hjalp av en polare och kom fram till att jag varit dar i bara en timme. i sjalva verket hade jag varit dar i tva. stackare. vi far se idag da det star 20:00 pa lappen. hur svart kan det vara?

idag shoppade jag lite. jag kopte en ring och en breitlingkopia. jag prutade som en kung och de svor at mig nar jag gick darifran. kungligt... jag har dock smalovat en butik att jag ska storshoppa dar nasta vecka. kanske far jag ett battre pris an om jag koper grejer pa flera olika stallen.

jag har borjat snacka svenska med forsaljarna som ar pa en hela tiden. saker som "aldrig i helvetet" och "stick fran stan" ar inga ovanliga kommentarer fran min sida.

dey roda fargen i trynet borjar att bli brun och mork. det kanns lite skonare. jag har dock inte pressat sa mycket vid polen/beachen sa jag har skona rander efter t-shirt och braller. men men... jag far ta igen det nan dag senare. jag tankte aven dra ut pa havet och dar lar det ju handa grejer.

jocke antyder nat om att han hatar mig i sin kommentar pa forra inlagget. hur ska jag tackla det?

jaha... i morgon vantar en moppedag da det blev andrade planer. skulle egentligen ha gjort det idag. jag far ta det lungt. de kor ju som idioter har nere. ingen struktur alls. de ganger som jag akt taxi sa har jag fatt saga "och sa blinkar man ut ur rondellen". de tittar pa mig som ett levande fragetecken. jag ler at mig sjalv och funderar pa var kalervo hade sagt.

nej... ett litet skithugg borjar uppenbara sig. bast att jag gor nagot at det.

hoppa och skit sa lange hangslena haller.
/don

6 kommentarer:

Blogger Henke sa...

Ett alltigenom intressant och kul inlägg, tills man får veta om din bajsstatus. Fy.

1:24 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hallå Brollan!
Låtar som att du njuter av varje sekund där nere ;-)
Brollan

8:15 fm  
Anonymous Anonym sa...

Keep it up määän! Underbar läsning...

8:40 fm  
Anonymous Anonym sa...

Fan va sweeet!

9:15 fm  
Blogger Ines Karin Helena Roskvist sa...

Jag har börjat att blinka nu. Fast endå ekar "åså blinkar man ut ur rondellen" varje jävla gång jag är i en rondell.

11:06 fm  
Blogger Wally sa...

Jag hatar dig inte, hur skulle jag kunna göra det? Du är ju go rätt igenom!

11:42 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida