lördag, april 15, 2006

gardakvarnar och skit

idag har jag traffat en ny polare. hon var runt 10 bast, charmig som fa och den marockanska busschaufforens dotter. hon akte med oss fran marakesh och vi hamnade bredvid varann.
ganska snabbt plockade jag fram min ipod for att slippa hora motorljudet och den galna radiokanalen. med stora ogon spanade hon in vad jag holl pa med. jag visste inte om jag skulle vaga fraga om hon ville lyssna, det kanske hade blivit ett javla liv. men efter halva resan sa tog vi ett break och efter det fragade jag. naturligtvis ville hon lyssna. jag valde latar at henne och hon lyssnade. det blev en skon blandning. "everything is everything" med phoenix, "spanish air" med slowdive, "elin" med magnus carlsson, "only love can break your heart" med neil young och "the trooper" med iron maiden for att namna nagra. vid ett tillfalle pekade hon pa mig och gjorde tummen upp. det var nar hakan hellstroms "gardakvarnar och skit" var pa. skon pryl. hon hade ju smak bruden. en gang tittade hon dock pa mig lite skumt och det var nar jag hade satt pa "like this with the devil" med entombed. ha ha ha... undrar varfor.
efter ett tag visade jag hur den funkade i stort. jag satte pa random och lat henne ta kontrollen. hon var lyrisk. det roligaste var nar jag sag att hon lyssnade pa en tjuvringning av hassanganget och garvade lappen av sig.
jag kan saga att jag var extremt nara att ge bort podden at henne da man riktigt sag hur glad hon var. men... jag tog val kanske mitt fornuft till fanga och gjorde det inte. men men... hon fick en trevlig stund. dessutom gav jag henne ca 20 kr och en mentosrulle.

marakesh da... ja, det var en possitiv overaskning. inte for att det handa nat speciellt utan for att forsaljarna inte var lika jobbiga som i agadir.

resan hem var ett kapitel for sig. over ett bergsparti i morkret. en svinliten vag och folk som gick precis bredvid vagen. det ar ju dessutom dumt att anvanda lyset. idioter... vet ni forresten vad de anvander istallet for varningstriangel nar de fatt stopp? det ar ju sjalvklart... stenar. ha ha ha... har jag sagt det forut? idioter...

nej, nu vill de ha ut mig fran intenethaket. de ska tydligen stanga. hej hej...

like this with the devil...
/don

ps. det dar med att hon garvade lappen av sig at hassanskamtet var ett skamt fran min sida. hon fattade med storsta sannolikhet inte ett piss.

4 kommentarer:

Blogger Ines Karin Helena Roskvist sa...

Glad påsk! Tack för fin läsning.

11:10 fm  
Anonymous Anonym sa...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » » »

4:12 em  
Anonymous Anonym sa...

Enjoyed a lot! Czesci fiat Graphic card tool

1:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Term life insurance in puerto rico Tcpip lean web servers for embedded systems Parental control child internet activity free trial download table tennis spy hunter adware Peugeot 307 styling accessories adhd medication helps with angry violent behavior

9:56 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida