onsdag, april 19, 2006

mama i'm coming home...

utan nagra andra liknelser sa lanar jag ozzy's gamla fras sa har sista kvallen i marocko. det kanns rafrascht.

idag atervande jag, som jag lovat, till butiken jag forra veckan besokte och bestamde mig att handla hos. det var extremt tacksamma och nagot overaskade over att jag faktiskt kom tillbaka.
jag spanade runt lite och fick ihop en liten hog prylar som jag funderade pa. han bjod pa te och vi hade det ganska mysigt. jag larde honom backgammon (eller hur fan det nu stavas) och han larde mig nat marockanskt spel pa shackbradet fast med andra pjaser. det var kul.
sa var det dags att snacka lite stalar. han tog fram en miniraknare och borjade knappa. mummlade for sig sjalv lite innan han sa att han skulle ge mig ett fantastiskt pris: 2700 dirham (ungefar lika mycket i svenska). jag ruskade pa huvudet och erbjod 1100 av samma valuta. han ojade sig och snackade for sig sjalv. han gick ner nan hundring men jag svarade med att plocka bort en vaska. vi holl pa fram och tillbaks i sakert 15 minuter. det slutade med att jag kopte rubbet for 1400 dirham, inklusive vaskan. jag var nojd och han var val kanske ocksa nojd. vad vet jag? skam den som ger sig.
jag tror att jag har gjort en bra affar da jag kollat med lite andra forsaljare jag blivit tjenis med. de trodde jag skulle ha betalat 2500-3000 dirham. men som sagt... vad vet jag?

jag ruttnade pa en brud pa hotellet idag. hon stog och salde glass. jag blev javligt sugen och tankte handla en men hon holl pa och strulade.
vi var sakert 10 pers som stod och vantade pa henne da hon var tvungen att vaxla pengar. hon lommade ivag utan att ha det minsta brattom, var borta i fem minuter och kom tillbaka i samma snigeltempo. mummlade nat pa franska och drog ivag igen. det var som om hon gick nagonstans och fragade om hon fick vaxla, kom tillbaka for att hamta pengar och gick igen for att genomfora sjalva vaxlingen. jag och en fransos log lite at varann nar hon tillslut kom tillbaka.
val tillbaka skulle hon rakna pengarna. jag lovar att hon inte var ett ess i matte da det som sag sa enkelt ut tog san javla tid. det tog ytterligare fem minuter, jag lovar. kon hade nu vaxt till sakert 15 personer nar hon tillslut borjade servera.
om hon var seg i allt annat hon gjorde sa var hon, om mojligt, annu varre nu. jag garvade bara och gick dar ifran. hade helt tappat suget efter glass. var inte sa irriterad. jag tyckte mest synd om henne.

nu ar det inte manga timmar kvar. ska kaka lite och sen kanske klamma en bars. det blir nog till att klippa bingen ganska tidigt da det blir en lang dag i morgon. behover nog ga upp redan vid 06:30.

Ha det sa bra sa hors vi nar jag kommer hem.

mama i'm coming home...
/don

ps. jag har blivit tvasiffrig.

4 kommentarer:

Blogger Henke sa...

Det ärr bara att buga sig. Bra jobbat Don!

10:27 em  
Anonymous Anonym sa...

Undrar om Tård är tresiffrig??? På ett sätt pratar jag böcker, men egentligen inte...

8:34 fm  
Blogger Wally sa...

Tård? inte mer än 99 kg?

10:38 fm  
Anonymous Anonym sa...

om du menar hur många av tårds ex man kan se samtidigt på nybron, så är svaret tresiffrigt.

5:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida